Direktlänk till inlägg 7 maj 2014

Pumas rehablitering

Av Elin - 7 maj 2014 09:46

Igår var vi på återbesök hos veterinären, jag och Puh
Han tyckte hon rörde sej bra även om hon ännu inte är helt ohalt. Hon går riktigt bra i långsam skritt men sen har hon en mellan fart där hon går sämre och kommer hon upp i lite bättre trav så är hon bättre igen.
Han sa att visa hundar är helt haltfria efter 2 månader och vissa tar det längre tid och det finns inget som säger att det ena elelr det andra skulle vara bättre.
Hon visade inget på böjproven och hon börjar även få tillbaka lite muskler på benet.
Precis allting som jag redan viste och listat ut alltså men det känns så himla skänt att få höra det ifrån andra med att det verkligen ser bra ut för man blir så lätt hemmablind.
Han var även tvungen att påpeka att jag var galen som åkt 50 mil/vecka för att simma med henne och viktmanschetter tyckte han var ett nytt påhitt... ja det visar att mina duktiga veterinär tyvärr inte alls hänger med i "det nya" och att rehablitering inte är hans sak. Men han gjorde det som han var bra på dvs operera så nu är hans jobb avslutat och jag förlitar mej nu på mej osjälv och på fysteraputen.

 

Det ska bli kul att se vad Britta säger imorgon när vi kommer dit, hur hon tycker utveckling gått och jag hoppas innerligt att hon tycker det ser fint ut så allt jobb gett resultat!
Veterinären tyckte nu att jag skulle börja ta med henne på långpromenader och låta henne gå så mycket som möjligt, dock inte vara lös och rejsa omkring men gå rakt fram eller trampa lite i skogen var bara bra.
Får se vad Britta säger att nästa steg är.
Det är så himla olika mellan veterinärer och fysteraputer!

Räknade även lite på vad Puma kostat hitills med denna skada och jag höll på att trilla av stolen när jag såg att summan redan är nästan 10 000:- och då är vi inte klara än!
Operationen med självrisk och % stannade på 6500:-
Rehabliterings saker och medicin 1000:-
Diesel kostander för veterinärbesök och till simmet 2000:-

Det är ju helt sinnessjukt så jag säger bara det  gott folk se till att ha en bra försäkring!
Folksam är ett toppen bolag men med deras % utöver självrisken så drar det iväg.
Hade jag kunnat haft IF på henne med så hade kostanderna genast sjunkit 4000:-!

Men hon är värd allt min sessa <3

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 juli 2015 21:15

Nu välkomnar vi 2015 med att åter ta upp bloggen så ni kan läsa om vad som händer i mitt och hundarnas liv :)Mycket har hänt på dessa 6 månader som bloggen har legat nere pga brist på tid och ork från min sida. Men nu är jag åter på G gällande allt s...

Av Elin - 7 juli 2015 12:43

Har bestämt mej för att börja blogga igen och kommer nu att skriva om lite vad som faller mej in! ...

Av Elin - 30 november 2014 11:00


I måndags började vi åter jobba och Fliin har funnit sej väl till rätta i firmabilen. Han har mest sovit hela dagarna och myser sött med Puma :) ...

Av Elin - 22 november 2014 18:38


Händelserik dag för Mr Fluff han har varit med ner till stan med brudarna och gått genom självöppnande skjutdörrar till genomgången till Åhléns, där han fick passera gummigaller och in på halt golv. Vi gick även på gallret ner till parkeringsgaraget ...

Av Elin - 17 november 2014 11:14


  Frukosten var mumma!Han vill gärna gå och byta mat med Tira men ger sej snabbt när man puttat bort honom några gånger. Puma som äter otroligt långsamt hade mat kvar när dom andra var klara tog uppfostran i egna händer när Fliin kom fram, ett dovt ...

Presentation


Elin Lilja

Puma

                LP1 HtM1 FS1
             RLDN RLDF RLDA
  Gentle Art Always on the run
American staffordshireterrier
2007-09-18
Conviction's Athlete
Amazing Light Jetset-Chloé
HD: B/C
ED: 1/1
Patella: 0/0
MH

Tävlar:
Lydnad Klass II
Freestyle Klass II
Heelwork to music Klass II
Rallylydnad Mästarklass

Tira

           Noster Mirabilis Uma
Prazsky Krysarik
2013-02-09
Deryl Simply Great
Betka
Patella: 0/0

Två Cert & BIR på utställning

Fliin

   Spinnrockens Mad About You

Australian Shepherd
2014-09-17
Faro Flox Eros
Sprinnrockens Hearty

Ett BIR
Två BIM
En BIS-5

Tränas för:
Bruks spår/sök
Lydnad
Freestyle
Agility


Ovido - Quiz & Flashcards