Direktlänk till inlägg 3 mars 2014

Stor & Liten

Av Elin - 3 mars 2014 13:30

Då var dagen operation här!

Lämnade Puma vid halv nio  imorse, det var Per själv som tog emot henne (han som ska utföra operationen) det är faktiskt lite komiskt men Per mindes hennes förra operation som igår, han trodde inte att det hade gått 5 ½ år sen vi gjorde den utan snarare max två år sen. Han mindes hennes jobbiga muskler i bakbenet som gör jobbet lite krångligare för honom och henens extremt tjatiga matte som var så jäkla frågvis om allt haha
Så nu tog han tid till att förklara allt för mej in i minsta detalj så att jag inte skulle ha så många frågetecken sen och han visade på både Pumas röntgenplåtar och på en modellhund. Mycket bra och uppskattat!
Sen fick jag lämna henne och nu är det den där eviga jävla väntan...

Sen dess har jag tvättat Martix så nu är han ren och glad igen, dock väldigt skitigt invändigt men det får jag ta en annan dag! I fredags är det ett år se njag köpte honom och från 0 mil då och tills i fredags hade han gått 975 mil :) Det är inte så jäkla mycket på ett år inte.
 
Fina fina älskade bil <3 Närmare våren ska han få sej en rekond för allt salt och astfalt har gjort honom lite ful i pälsen så måste tvätta bort det ordentligt ;)

Har även hunnit tagit en promenad med Tira och grannen med doggsar, TiraBus försökte få Nitro att leka med henne men har var lika intresserad som vanligt... = inte alls. Tråkhund tyckte Tii och roade sej själv.

Vi tog även en tripp upp till djuraffären som ska bomma igen och hade 50% på allt, var där i förra veckan också men då var det så sjukt mycket folk att jag inte orkade trängas och sen dess har jag inte haft nån lust så det var väldigt urplockat idag men det gjorde inte så mycket. Har ändå inga pengar egentligen att handla för så ;)
Men det blev ett Hurtta tikskydd till Tii i väntan på hennes löp, Fyra stora godispåsar, ett godedjur till Puh för 108:-  Ruggit bra pris tycker jag då!

Nu har jag precis ätit och ska dra till gymmet för att fördriva tiden lite tänkte jag...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Elin - 7 juli 2015 21:15

Nu välkomnar vi 2015 med att åter ta upp bloggen så ni kan läsa om vad som händer i mitt och hundarnas liv :)Mycket har hänt på dessa 6 månader som bloggen har legat nere pga brist på tid och ork från min sida. Men nu är jag åter på G gällande allt s...

Av Elin - 7 juli 2015 12:43

Har bestämt mej för att börja blogga igen och kommer nu att skriva om lite vad som faller mej in! ...

Av Elin - 30 november 2014 11:00


I måndags började vi åter jobba och Fliin har funnit sej väl till rätta i firmabilen. Han har mest sovit hela dagarna och myser sött med Puma :) ...

Av Elin - 22 november 2014 18:38


Händelserik dag för Mr Fluff han har varit med ner till stan med brudarna och gått genom självöppnande skjutdörrar till genomgången till Åhléns, där han fick passera gummigaller och in på halt golv. Vi gick även på gallret ner till parkeringsgaraget ...

Av Elin - 17 november 2014 11:14


  Frukosten var mumma!Han vill gärna gå och byta mat med Tira men ger sej snabbt när man puttat bort honom några gånger. Puma som äter otroligt långsamt hade mat kvar när dom andra var klara tog uppfostran i egna händer när Fliin kom fram, ett dovt ...

Presentation


Elin Lilja

Puma

                LP1 HtM1 FS1
             RLDN RLDF RLDA
  Gentle Art Always on the run
American staffordshireterrier
2007-09-18
Conviction's Athlete
Amazing Light Jetset-Chloé
HD: B/C
ED: 1/1
Patella: 0/0
MH

Tävlar:
Lydnad Klass II
Freestyle Klass II
Heelwork to music Klass II
Rallylydnad Mästarklass

Tira

           Noster Mirabilis Uma
Prazsky Krysarik
2013-02-09
Deryl Simply Great
Betka
Patella: 0/0

Två Cert & BIR på utställning

Fliin

   Spinnrockens Mad About You

Australian Shepherd
2014-09-17
Faro Flox Eros
Sprinnrockens Hearty

Ett BIR
Två BIM
En BIS-5

Tränas för:
Bruks spår/sök
Lydnad
Freestyle
Agility


Ovido - Quiz & Flashcards